de weg kwijt in Tukums,

20 juli 2016 - Tukums, Letland

vanwege de verdeling van de campings moest er vandaag een keuze gemaakt worden. De eerste camping op ca. 60 km of de 2e op 90 km. Vroeg vertrokken uit Kuldiga. Niet al te heuvelachtig. Erg weinig dorpjes. Soms wel 20 km alleen maar bos/ cultuurlandschap. In Sabile wel een bijzonder fenomeen: het meest noordelijke wijngoed ter wereld! Helaas waren we er om koffietijd....en een week te vroeg. Volgend weekend is er het jaarlijkse wijnfeest.

In Kandava besloten we voor de 90 te gaan, dan kunnen we morgen Riga bereiken. Dus op naar Tukums. In de beschrijving leek het een leuk oud plaatsje. Eerst de camping vinden. Deze bleek afgelegen op 3 km buiten het dorp te liggen in het bos.En we bleken de enige kampeerders te zijn. Daar was verder niks te krijgen, dus we moesten terug naar Tukums voor boodschappen en een restaurantje. Nou, dat bleek lastig. Het ' oude' centrum was wel heel moeilijk te vinden en we waren de verkeerde kant op gefietst. Bij navraag bij de lokale jeugd ( de ouderen spreken geen engels/duits) toch op het goede spoor gekomen. Het stelde allemaal niet veel voor. Toch ook het enige restaurant gevonden en met gevulde maag weer terug naar de camping voor een heel rustige nacht.