Blowing in the (tegen)wind!

19 juli 2016 - Kuldiga, Letland

Vanuit Pavilosta volgen we nog steeds de kustlijn naar het noorden. Het is prachtig weer ( 20-23 gr), maar er staat een straffe noordenwind. Dus we trappen flink door, want we weten dat we in Jurkalne én koffie kunnen drinken én we buigen dan naar het oosten.

Onderweg hebben we nog 2 kraanvogels in een akker gezien. Het barst hier trouwens van de ooievaars. Dat zijn de mussen van de de Baltische staten. De route langs de kust was helemaal vlak, maar nu we het binnenland in fietsen beginnen gelijk de heuveltjes. Maar goed te doen.

Vandaag zijn we naar Kuldiga gefietst. Dat is (maar) 60 km, maar de volgende camping is te ver weg. Daarnaast is Kuldiga een historisch plaatsje. En omdat we dus al vrij vroeg ( 14.30 uur) op onze plek waren, konden we een toeristisch rondje maken. Bijzonder zijn zowieso de breedste waterval van Europa (249m) en de langste stenen brug van Europa( unesco).

We staan met ons tentje direct aan de rivier Venta, op 50 meter van de waterval. Prachtige plek! Vanavond tot bijna 10 uur in het avondzonnetje gezeten. Het wordt hier 's nachts uberhaupt niet echt donker in deze tijd van het jaar.

1. Marijke van Essen:
    19 juli 2016
    Wat interessant. Jullie zullen wel lekker slapen langs de rivier met een ruisende waterval! Succes morgen verder!
  2. W&T:
    19 juli 2016
    Klinkt als een droomplek!
    Slaap lekker in " de witte nacht" en morgen
    een zonnige, bijzondere fietsdag!
    -lijke groet uit (tropisch) Bennebroek X
  3. André Verheggen:
    20 juli 2016
    Komen net terug uit Nideggen.We lezen nu jullie verslag. Dat is nu het grote genieten.
  4. Ineke Visser:
    21 juli 2016
    wat een mooie foto's weer! het valt me wel op dat de biertjes steeds groter worden!:-)
    en gelukkig hebben jullie wat beter weer! net als wij hier in holland. Nog geen lekke banden??
    en Nel, bedankt voor mijn nieuwe yogamat! de eerste les heeft hij goed doorstaan!