uitgefietst!

9 augustus 2016 - Šilutė, Litouwen

Ons reisdoel voor vandaag was dus Karklė, ca. 15km vóór Klaipeda. Ondanks de tegenwind(ja, dus weer!) ging het als een speer. Het was ook weer bewolkt, met de dreiging van een buitje, koude wind. Na 40 km stonden we (weer) aan de grens van Litouwen. Een stukje verder begint een fietspad langs de kust, helemaal naar Klaipeda. Dan passer je echte badplaatsen Ventoji en Palanga. Het was geen strandweer, dus iedereen was aan de wandel of fietsen. Snelle fietsen zijn ze hier helemaal niet gewend dus we moesten af en toe flink laveren om er doorheen te komen. Het is ons ook opgevalllen(in de afgelopen weken) dat er heel wat Baltische mensjes op de wereld worden gezet. Als je een vrouw van rond de 30 zag, was ze zwanger en/of had ze kleine kindjes! Afijn, zo stonden we dus om 14.30 uur in Karklė.......zullen we maar doorrijden? Nog even wat gedronken onderweg en een uurtje later stonden we bij de parkeergarage waar onze auto stond. 92 km op de teller voor vandaag!

Inmiddels hadden we het plan opgevat om dan naar Siluté te rijden. Ca. 50km en op de weg naar Kaunas( waar me morgen heen willen). We hadden wel verwacht dat we dan ergens een bordje camping tegen zouden komen.....maar het toerisme in deze hoek zit nog op een dood spoor. Laat ik nou de auto net stoppen voor de deur van ( het enige?) hotel in Siluté! We zijn snelle beslissers.......een nachtje hotel ( grote, dikke handdoeken!) is ook wel eens lekker. Vooral als afsluiting van onze fietsreis!

1. Marijke van Essen:
    10 augustus 2016
    Wat en luxe, een bed, badhanddoek en ontbijt !! Veel plezier!!