Toerisme in Li?

20 februari 2014 - Li, Thailand

Onze gastheer, Wathaya Sri, hield ons vanochtend behoorlijk aan de praat tijdens het ontbijt, met het gevolg dat we pas om 9.30 uur vertrokken! Het was maar 50 km naar Li, maar daarin wel een lange klim van 16km.....gelukkig niet steil, dus dat was wel te doen. Én.....het was bewolkt en aanmerkelijk koeler dan de afgelopen dagen. Onderweg moet er wel eens plaspauze worden ingelast( meestal Nel). Ook nu weer dook zij de bosjes in, maar liep vast in de stekels, met als gevolg een been vol met krassen! Ca. 14.30 uur reden we Li binnen. Een guesthouse was wel snel gevonden, maar verder stelt het plaatsje niet veel voor. Na de verschoning zijn we maar even rond gaan kijken( moeten ook altijd even uitzoeken waar we 's avonds kunnen eten), zijn even de markt rondgelopen ( heerlijke mango's!). Kort daarna liepen we langs een gebouw wat het 'information centre' bleek te zijn. Onmiddellijk kwam een jongedame naar buiten gestormd, met een ' fotograaf' in haar kielzog! Er werden buitenlandse toeristen in Li gespot......Zij (haar naam is Sugar...) bleek net aangesteld om het toerisme in Li op een hoger niveau te brengen ( het heeft nu géén niveau!). Sugar spreekt zeer redelijk Thai-Engels en vroeg ons honderduit over waarvandaan, waarheen, etc,etc. Er zijn wel 100 foto's genomen, dus het zou ons niet verbazen als we in, de nog te maken, nieuwe toeristische brochure van Li komen te staan...Al met al natuurlijk erg grappig. Ook informeerden wij gelijk maar waar eventueel een goed restaurant was, zo mogelijk met een menukaart in het engels. Dat laatste is er dus niet, maar Sugar ging dat wel even regelen en zij zou om 7 uur bij het restaurant staan, En zo was het ook! Zij had nota bene van internet een lijst gedownload met menu's in het Thais, met daarachter de engelse vertaling. En ze bleef gezellig mee-eten!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke Visser:
    20 februari 2014
    Tjonge jonge, nu ook nog persoonlijke begeleiding bij het eten! Het wordt steeds gekker met jullie,haha. Sraks ook met politie escorte naar het vliegveld?? Xx
  2. Marijke:
    20 februari 2014
    Prachtige verhalen weer, zo op de fiets maak je veel mee, behalve de beschadigde benen van Nel redden jullie het wel!
    Wat een behulpzame mensen, daar kunnen wij toch wel een voorbeeld aan nemen.