Mist.... En lekke band.....

20 januari 2014 - Oudomxai, Laos

' in Laos is het alleen maar warm' zo werd ons verteld......nou dat is wel anders. Vanochtend was het ook weer mistig en het was maar 9 graden! Dus maar goed dat fietsen warm maakt! Vandaag een behoorlijk lange etappe : 93km. Mooi landschap, steeds kleine dorpen, met veel mensen bij de huizen, en vooral héél veel kinderen. De meeste kinderen lopen ook met een broertje of zusje op de rug......We hebben al eindeloos veel keer ' Sai- badee' geroepen en gezwaaid. De kinderen rennen naar de weg en vinden het ook leuk om hun hand op te steken zodat je handjeklap kan doen. Ca. 10 uur klaarde het op en werd het zonnig. De weg golfde op en neer, met af en toe een pittig klimmetje. De weg over het algemeen wel goed, maar toch wel vaak plotseling gaten in het asfalt en soms helemaal geen asfalt...dan weer wegwerkzaamheden, met veel split....en dan gebeurt het.....lekke band! Het voorwiel van Nel.

Gelukkig reserve binnenband mee en die lag er vlot genoeg weer in. Dus weer verder. Helaas werd het ook weer bewolkt en we kregen zelfs een hollands windje tegen!

Vanaf ca 60 km een kllim van 7 km naar 912 m, maar daarna hadden we het wel gehad. We daalden verder af richting Oudomxai. Na alle mooie dorpen onderweg is dit wel weer een afknapper. Een lelijk handelsstadje, veel handel met China, dus veel chinezen. Maar het hotelletje is prima en we hadden een goed adresje om te eten ( lonely planet)

1. Henk Ras:
    22 januari 2014
    Wat een mooie tijd hebben jullie. Vandaag weer even bij gelezen, heerlijk. Hier 2 graden, best fris voor Holland 2014.Geniet van alles, wij doen het van jullie verslag en de foto's. Fijne vakantie verder!