Geen asfalt en vreemde vruchten......

21 januari 2014 - Pak Mong, Laos

Weer WIFi!!! Gisterochtend vroeg gestart voor een tocht 82 km naar Pak Mong. Het zou een pittige dag worden, met aardig wat hoogtemeters. Er was wel een alternatief, maar dan was je twee dagen langer onderweg, en zat er weer een boottocht in. Dus we gingen voor de pittige optie. Nou, dat hebben we geweten. De weg werd omschreven als goed, met hier en daar slechte stukken....het was precies omgekeerd.... Slecht, en dan ook heel slecht....10% asfalt, 40%asfalt met diepe gaten en de rest geen asfalt. Eerste helft een klim tot 700 meter, daarna afdalen, daarna weer klimmen tot 1100 meter, weer afdalen en als toetje een klim naar 1300 meter. Vandaaraf zouden we naar beneden moeten kunnen zoeven, maar dat ging dus niet. Iedere keer vol in de remmen om de gaten te ontwijken. We kregen kramp in onze handen van het remmen! Wel weer een prachtig landschap met leuke dorpjes! Onderweg bij een tentje noedelsoep gegeten...we werden warm onthaald met een lokaal zelfgebrouwen borrel (het werden er twee....) Onderweg nog even gestopt vooor onze vitamientjes...we hadden op een marktje vruchten gekocht die we niet kennen...mochten wel eerst even proeven.....

Al met al pas om half zes in Pak Mong. Gauw een guesthouse gezocht en een restaurantje om wat te eten. Pak Mong was echt een gat.... Vanochtend vroegen we om breakfast....nou ze keken je aan van wat vraag je nou. We spraken Engelsen die om breakfast hadden gevraagd, en die kregen een soort nassi met een ei er boven op...

1. Betty en Ad:
    22 januari 2014
    Hoi John en Nel,
    Wat een avonturen allemaal. maar jullie doen het geweldig, stijgen naar 1300 mtr. Jeetje, dat is me wat. Maar het eten is er goed en het is vast lachen geblazen want als ik het zo lees zijn de leefregels daar iets anders dan hier. En hoe zit het met de rellen, jullie zijn daar vast een heel eind uit de buurt en hebben daar geen last van, gelukkig maar want dan zouden we hier niet zo rustig jullie verslagen zitten lezen.
    Het weer is ook prima en de familie kan ook goed mee. Nou, dan is het een prima doevakantie voor jullie. Hier ook alles goed, niet zo spannend als in Thailand bij jullie maar dit is ook goed te doen.
    Nog een goed jaar gewenst maar het begin kan in ieder geval niet stuk lijkt ons.
    Hartelijke groeten ook van Ad en we lezen alles hoor. Zullen ook weer blij zijn als jullie terug zijn. tot hoors weer Betty en Ad
  2. Greetvdkrieke:
    23 januari 2014
    Per dag lief nichtje stijgt onze achting, uiteraard ook voor John. Die achting en ontzag loopt synchroon met het aantal kilometers, jullie weten dus wat je te doen staat. Zonder gekheid, ik bewonder jullie zeer en het zijn leuke verhalen die ons hier verwarmen in een wat grijzige sfeer. Hoewel ik daar stiekem ook wel van houd, stil mistig nauwelijks wind, klein wereldje. Nederland in al zijn varieteiten Keep on rolling liefs Greet