Flitsfietsdag!

30 januari 2014 - Vientiane, Laos

Vanochtend vertrokken uit Hin Heup. Een gat, met een klein stukje historie. Want hier ligt een metalen brug waar destijds vredesonderhandelingen zijn gevoerd.   Tussen welke partijen werd niet vermeld.... Op papier was de volgende etappe 45 km naar een resort.. We vonden de afstand eigenlijk een beetje kort, en zo'n resort...ach zegt ons ook eigenlijk niet veel. Zitten liever in één of ander kneuterig hotelletje, want dat maakt het allemaal weer anders... Zoals gisteren, we kregen een beetje het "Hotel California"(Eagles) gevoel. We hadden een kamer, waarin geen raam zat... Een badkamer waar je toiletbezoek en douchen mooi kon combineren. Er stond ook nog een groot blauw vat met water met een steelpan er in. Vreemd, maar het zal wel. Daar kon je je misschien ook in laten zakken als je daar de voorkeur aan gaf, het oude gevoel van de teil:-) Later begrepen we wel waar het voor was, want toen we onze tanden wilden gaan poetsen kwam er geen water meer uit de kraan... De afvoer van wasbakken is ook zo wat, een syphon er onder, en een kort pijpje, van waaruit het water zo op de grond klettert. Afgelopen week helemaal mooi, een wasbak met een zuil eronder,wow! Maar toen ik de kraan opendraaide kletterde het water gewoon op de grond....niks geen afvoer. Hoe houd je droge voeten?

Genoeg hierover.... We besloten dus maar in één keer door te fietsen naar de hoofdstad Vientiane, 120 km. Het eerste deel was nog wel wat heuvelachtig, daarna werd het vlakker....maar "road under construction", zonder einddatum. Kilometers weg zonder asfalt! Arme bewoners, wat een stofbende! En... je ziet  niemand aan de weg werken!! Landschappelijk stelde het vandaag niet zo veel voor, je ziet dat je dichter richting stad komt, dus daarom maar even doorgekacheld. Morgen de hoofdstad verkennen!

Vanavond heerlijk Lao style gegeten, met een biertje.....het is hier een heerlijk zwoele temperatuur 's avonds. Echt Frans vonden wij.....vandaar dat de Fransen hier 'kind aan huis' waren....

1. Marijke:
    30 januari 2014
    Ja John, dat hoort er ook bij, onze buik die in den vreemde niet alles kan hebben. Gelukkig weer ' op de klaver' . Je hoeft daar niet te douchen of door te trekken, even de kraan open en er komt altijd wel ergens water uit. Alles
    avontuur, veel plezier!
  2. W&T:
    30 januari 2014
    Prettig leesbare verhalen, goede foto's...zitten kunstwerkjes bij!
    Goed teken dat het bier weer smaakt!! xx
  3. Esther Visser:
    31 januari 2014
    Hi guys, leuke verhalen hoor! En leuk ook om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben (op die heerlijke darmziekte na dan. >_<) Maar ook dat hoort bij de vakantiepret, hahaha!

Fietsze nog even en tot snel in Nederland. Veilige reis!
  4. Henk Ras:
    1 februari 2014
    Feitje(?) over de brug gevonden op internet:
    This is a very famous/infamous bridge portrayed in Hmong storycloths about their history after the Secret War ended. This bridge over the Nam Lik river has now been replaced with a new bridge just opened several months ago (Feb. 2010)