3 dagen 'down and out' in Vang Vieng, maar vandaag gelukkig weer verder!

29 januari 2014 - Phonhong, Laos

Dit wordt een samenvatting van de afgelopen dagen. We zijn nu in Bin Heup ( op 29 januari). Hier is geen wifi, dus wanneer dit geplaatst kan worden is nog onduidelijk. Op 26 januari waren we in Vang Vieng aangekomen. Nel had daar 's avonds nog een verslagje op ons blog geplaatst. Ik lag toen al onder de wol, want ik was eigenlijk al knap beroerd Vang Vieng binnengekomen. De volgende 24 uur heb ik afwisselend in bed of op de pot doorgebracht. Duidelijk een darminfectie opgelopen.
Dat was voor Nel natuurlijk wel vervelend, want zij moest er steeds alleen op uit om ergens( lekker) te gaan eten. Terwijl ik niet aan eten moest denken....
We waren aanvankelijk van plan om maar één dag in Vang Vieng te blijven, maar we hebben noodgedwongen 2x een nacht bijgeboekt.
Gisterochtend heb ik 2 keer ORS ( een mineralenshot) genomen en ben ik uit de as herrezen. In de loop van de dag steeds beter.....maar nog geen eetlust.
Vang Vieng ligt aan de Nam Lik rivier en je bent hier ' uit de bergen', dus dat merk je direct aan de temperatuur. Dus we konden heerlijk op een terras, aan het water, in de schaduw zitten. ' s Middags langs het water gewandeld.
Komen we weer Suzanne & Charles tegen; een engels stel die we al diverse keren op onze reis omtmoet hebben.
's Avonds met elkaar afgesproken voor een drankje ( Nel bier, ik weer mijn 1e colaatje) en daarna in een restaurantje gegeten ( fruitsalade....)
Dus vandaag gelukkig weer verder. ( maar) 60 km naar Bin Heup. De route ging zowat de hele weg op en af, dus eindeloos veel schakelen. Het landschap verandert toch wel. Hoewel ( soms flink) heuvelachtig, liggen de bergen toch duidelijk achter ons. Ook zien de dorpjes er iets meer ontwikkeld uit. Zo zie je minder ' huisvlijt' ( spinnen, weven e.d.) bij de huizen.
Hier in een guesthouse beland, netjes maar basic en dus geen wifi....( dat is in Laos feitelijk alleen nog maar in de steden)
Het restaurant bij het guesthouse was aanvankelijk gesloten, maar de allervriendelijkste eigenaresse besloot dat er toch gekookt ging worden.
Heerlijk gegeten ( eidelijk weer een beetje trek) : rice with stir fried vegetables, daar kregen we ook een kommetje bouillon bij en banaantje toe......(+colaatje= totaal ca €6!)
Verder geen feesten en partijen hier, want Bin Heup is een gat.