Feest in het dorp!!

12 januari 2014 - Mae Chan, Thailand

Vandaag van Chiang Rai naar Mae Chan, ongeveer 70km. Zondag vandaag, heel veel winkeltjes en eethuisjes dicht. Net toen we toe waren aan een lunch, kwamen we langs een tempel waar iets gaande was, uiteraard moesten we even kijken wat zich achter die muur afspeelde. Direct kwam een Thai op ons af (whiskey in de hand en dan Engels proberen te praten...) en nodigde ons uit om deel te nemen aan het feest. Stoelen werden aangerukt, we kregen één of ander zoet drankje aangeboden en noedelsoep. De Thai liet weten dat het allemaal door de staat werd betaald, dus we moesten het er maar van nemen.... Ook nog een ijsje van cocos toe!! Lekkker!! Er was volop harde muziek, er werd live gezongen en gedanst. En ja hoor, we moesten er aan geloven, we moesten ook mee dansen. Daar stonden we dan in onze charmante fietsbroek te swingen......

Uiteindelijk maar een donatie gegeven voor de tempel, kunnen ze weer een blik goudverf kopen.....want er valt veel te schilderen hier.

Hierna verder gefietst naar Mae Chan, een "gat", niets te doen hier, dus morgen maar weer verder! Wel een leuk guesthouse gevonden.

1. Hedy:
    12 januari 2014
    Echt super leuk om iets mee te krijgen van jullie reis. Wat een ervaringen! Dan wordt het gewone leven in NL straks weer erg saai ;) genieten maar!
  2. Marijke:
    12 januari 2014
    Leuke avonturen, charmante danskleding:-).
    Heb ik het nu goed dat jullie met z'n vieren zijn?
  3. Yvonne en Chris:
    13 januari 2014
    Wat leuk zeg, zo'n onverwacht buurtfeestje!