Koude en hete koffie.....

13 januari 2014 - Mae Sai, Thailand

Op weg naar Mae Sai, het meest noordelijke punt in Thailand. Easy fietsdag, alles vlak. Hollanders willen 's ochtends natuurlijk wel een bakkie koffie....nou dat valt hier niet mee! We zijn er achter gekomen dat dat in de dorpjes een onbekend begrip is! Maar wat hebben ze wel......koude koffie! Maar ja, dan hebben we in ieder geval wel onze caffeineshot!

Onderweg in een wegrestaurantje gegeten en daarna weer verder gepeddeld. Om half 2 al in Mae Sai. Vanuit de rust van het platteland kom je hier in een heksenketel. Je rijdt letterlijk tegen de grenspost met Birma aan. Het is daar één grote markt, met veel grensverkeer en gedoe.

We zijn er langs geslalomd naar een guesthouse aan de ( grens) rivier. Mooie plek met comfortabele bamboehutten. Na opfrisbeurt wilden we wel wat gaan drinken en ( daarna) eten in Mae Sai.......nou dat valt niet mee! Nauwelijks iets te vinden. Uiteindelijk een biertje bij een stalletje in een parkje kunnen scoren.

Vonden ook nog een plek met fitness toestellen, dus Nel kon nog even aan de gang(want dat moet ze erg missen....) maar Mae Sai is geen plaats om te blijven plakken! Eigenlijk een ' lelijk'  grensplaatsje.

Maar helemaal op het eind kwam het toch nog goed......we vonden een koffietentje met prima hete koffie!(met een taartje)

1. Greetvdkrieke:
    14 januari 2014
    Ja hoor, lieve nichten, ik lees jullie iedere dag maar ben op dit gebied niet zo heel actief. Het is hier nu half vijf en alweer bijna donker. Maar op de Rechtboomssloot, in een groot olievat op de stoep, komen de sneeuwklokjes al fier omhoog. En we sprokkelen iedere dag een paar minuten licht erbij. Onze koffie is van uitmuntende kwaliteit en zo zijn ook de beentjes, vanmorgen weer een vroege "10". Heb het goed met elkaar en wees voorzichtig, liefs Greet