Transportvaria

7 december 2019 - Tra Vinh, Vietnam

Gisteren gefietst, vandaag een dag in het provinciehoofdstadje Tra Vinh gebleven. De route gisteren was een heel mooie, afwisselende etappe.

We hebben overal wel veel bekijks. We hebben dan ook nog niet één ‘westerling’ gezien. Nieuw is dat ze vragen of ze met ons een selfie mogen maken..... Zoals wij het leuk vinden om mensen van het land te fotograferen, zo is het ook omgekeerd, je ziet dat men van ons een foto of filmpje maakt.

Zoals we al eerder schreven:de brommer is hier het nationale vervoermiddel. Je kunt een hele dag aan een weg gaan zitten om te ontdekken hoe creatief de bevolking van Vietnam met dit vervoermiddel omgaat. Niet alleen hele gezinnen, maar ook allerlei goederen worden per brommer verplaatst.Vandaag daarvan wat foto’s gemaakt.

Verder vindt er veel transport plaats over het water. Zelf zijn we gisteren ook weer twee keer met een ferry over een zijtak van de Mekong gevaren.Je ziet dan naast vissersbootjes ook boten met hooi, kokosnoten, etc.

Op zoek naar een eetgelegenheid, liefst vegetarisch.We stopten om te overleggen welke kant we op zouden gaan om een eettentje te zoeken, toen een Vietnamees op een brommer stopte en vroeg of hij ons kon helpen. Hij reed op zijn brommer voor ons uit en zou ons wel naar een tentje brengen waar we vegetarisch konden eten.

Dat lukte dus! Want het meeste wat je hier ziet is vlees..vlees en nog eens vlees. We wilden er graag een biertje bij, dat ging hij ook voor ons halen.Tijdens het eten gezellig met hem zitten kletsen, hij sprak een aardig woordje Engels.Uiteindelijk wilde hij dat we mee gingen naar zijn huis, maar omdat het donker werd, en we met de fiets nog door de stad moesten, hebben we dat aanbod maar afgeslagen....

1. Peter Beij:
    7 december 2019
    Hoi John, ben je al een Tomos tegengekomen?
  2. Nel en John van Loon:
    7 december 2019
    Ha, ha, daar zou je hier wel de blitz mee maken!
  3. Ineke Visser:
    7 december 2019
    Ja alles op de brommer! Goed hé. Wij hoorden toen we daar waren dat je als je een Honda bezat echt helemaal ‘the man’ bent!! Meisjes schijnen daar ook echt op te letten 🤣🤣 lachen toch!
    Groetjes en veel plezier nog! Xx
  4. Rolf:
    7 december 2019
    Hoi John, je schrijft over de dagen, maar waar slapen jullie? En hoe is dat geregeld? Groet Rolf
  5. Nel en John van Loon:
    Hoi Rolf en AnneRiek,
    We rijden een etappe volgens het ‘routeboekje en eindigen dan altijd in een dorp of stadje. Daar zieken we dan een hotelletje of guesthouse. We zijn nu 2 nachten in Tra Vinh gebleven. Vandaag o.a. markt, pagodes bezocht en een rondje gefietst.
  6. Magda en Jelle Hoogeboom:
    29 december 2019
    Wat een aardige mensen en erg behulpzaam leuk hoor.