Op weg naar Laos....

16 januari 2014 - Chiang Khong District, Thailand

Het weer in Thailand: alleen maar mooi, dus! Maar 's ochtends wat mistig, daarna wat bewolking en tegen de middag komt de zon. Dan verloopt de temp. van ca 13gr tot ca 30 gr!

Zo ook vandaag, best wel fris en grauw. De eerste 10 km ook niet mooi, omdat er aan de weg werd gewerkt. Maar daarna een fantastische route slingerend langs de Mekong. En hoe verder hoe pittiger....eerst heuvelachtig, maar tegen het eind enkele kuitenbijters van tot ca 15%. dat viel dan weer niet mee, want we hadden een copieuze lunch genuttigd! Onderweg kwamen we langs een mooi gelegen restaurant, met een prachtig aangelegde sier- en moestuin. Het eten was navenant.

Daarvoor waren we al enkele Thai tegengekomen die, in tegengestelde richting, een ' rondje Thailand aan het fietsen zijn. Met ėén hadden we een praatje gemaakt( en moesten natuurlijk ook op de foto/ dat gebeurt ons herhaaldelijk). Totaal zijn zo'n 30 Thai op pad; ook bij het restaurant zat een groepje te lunchen. Weer een praatje gemaakt en nuttige info gekregen.

Na 70 km arriveerden we in Chiang Khong. Dit is ook de plek waar we de grens overkunnen naar Laos aan de andere kant van de Mekong. Heel gedoe, want er is sinds kort een brug( dus geen veerpont meer)....... Maar de Lao douane laat geen fietsen toe op de brug! Vanmiddag al met een ' mannetje' gesproken, meneer Ao, die het voor ons gaat regelen morgen........Hoe dat verloopt zullen we in een volgend bericht wel vastleggen!

Morgen gaan we afscheid nemen van Ria en Dick! Zij gaan verder met hun ronde in Thailand en zullen over ca 2 weken in Chiang Mai terug zijn. Toch wel jammer, want het gaat hartstikke goed met z'n vieren en we zullen het rummeliën( dat is een frusterend spel) 's avonds zeker missen!

1. Marijke:
    16 januari 2014
    Succes met de brug, anders misschien met een mannetje met een (roei)bootje naar de andere kant?
  2. Ineke Visser:
    16 januari 2014
    Liever een beetje mistig in de ochtend dan de hele dag grauw,grijs en regen zoals hier. Ben benieuwd of er veel verschil is tussen Thailand en Laos. Succes bij de oversteek!! Wat is het tijdsverschil eigenlijk? De internetverbinding lijkt wel goed te zijn of zitten jullie steeds in een internetcafeetje? En zien jullie veel andere toeristen of valt dat wel mee? Veel plezier in Laos.
    Xx
  3. Dirk De Blaeij:
    16 januari 2014
    Dick en Ria een mooie tocht voor jullie in Thailand en ik ben benieuwd hoe het morgen gaat naar Laos
  4. Nel en John van Loon:
    17 januari 2014
    Hoi Ineke, tot nu toe prima internet, benieuwd hoe dat in Laos is. We komen heel af en toe fietsers tegen, gisteren toevallig een groep Thai(ook met pensioen, vier maanden aan het fietsen door Thailand). Het tijdsverschil is 6uur! Doe iedereen de groeten!