Wat is 1.000.000 kip?

17 januari 2014 - Huay Xai, Laos

Dus vandaag de overtocht naar Laos. Dat liep eigenlijk wel gesmeerd. Om 14.00 uur hadden we afgesproken met Mr. Ao( een Thai die een restaurant runt).Na afscheid van Ria en Dick te hebben  genomen, gingen we met Ao in een taxi naar de nieuwe brug, tevens de nieuwe grensovergang. Ao zorgde voor het transport van de fietsen over de Mekong, want wij mochten die niet meenemen over de nieuwe brug. De brug mag je alleen per shuttlebus over! Na aankomst in Laos moest ons visum worden geregeld, een hele ceremonie! Acht man in een klein kantoortje, de èèn anm paspoort en visumaanvraag in ontvangst, de volgende was bezig met visum en een hoop stempels, de vierde keek toe, de vijfde schreef alles in een groot boek, de zesde was met zijn nagels bezig, de zevende overhandigde het paspoort en nam het geld in ontvangst, en de achtste was er volgens mij om ongewenste personen tegen te houden...... Nadat we ons paspoort weer hadden, met een tuk tuk naar de oude douanepost aan de rivier (13km) verderop. Daar Ao gebeld, en die kwam keurig onze fietsen per boot over de Mekong naar ons toe brengen, Verrassing!,,, Ria en Dick waren meegevaren, Dick heeft zelfs even een voet aan wal gezet....(hartstikke illegaal). Maargoed dat de man uit het kantoortje er niet bij was:-)

Daarna eerst maar even een biertje genomen! Morgen met de boot naar Pak beng, daarna weer fietsen!!

En wat is nu 1.000.000 kip? Dat is dus ca 100€ in de Laotiaanse valuta. Dus 1€ is 10.000 kip, daar koop je 1 grote fles Laobier voor (0,6 liter)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    17 januari 2014
    Komisch verhaal. Gelukkig goed naar gene zijde, mijn tip gisteren was zo gek nog niet. In onze vakantie stond bij een pontje naar slot Loevensteyn " Heen motte betale en weer weer' het zal jullie niet anders vergaan. Wat een gereken met die kippen...
    En wat 't bier betreft.....gelukkig geen gezondheidskastje dat alles registreert. Groetjes
  2. Dick en Liesbeth:
    18 januari 2014
    Nu maar hopen dat ze daar de blaastest nog niet ontdekt hebben..!! Als ze voor een visum al een hele delegatie sturen ben ik benieuwd wat er gebeurt als ze je dronken van de weg plukken!!! Doe verder voorzichtig en het is erg leuk om met jullie mee te reizen . Liefs Liesbeth
  3. W&T:
    18 januari 2014
    Dat heet nog eens..werkverschaffing en gelukkig zijn jullie
    "gewenste" personen....proost!xx
  4. Betty en Ad:
    22 januari 2014
    Och, vele handen maken licht werk anders had je daar misschien moeten overnachten....had je geen bier gehad. wat een land he? Moest je niet veel plassen van al dat bier??? lijkt me niet handig op de fiets pffff..