Van de rimboe terug naar de stad..

10 januari 2014 - Chiang Rai, Thailand

Inmiddels zijn we in Chiang Rai aangekomen. Gisteren van Fang naar  Tathon en daarna nog een stukje door (16km) naar ons overnachtingsadres. Dit was bij een Karen familie. Zij hebben op hun erf twee bamboehutten op palen, een heel bijzondere slaapplek!! Je keek dwars door de bodem heen, maar bamboe schijnt erg sterk te zijn, en we zijn er dus niet doorheen gezakt. De vrouw heeft voor ons gekookt, de man vermaakte ons met zijn verhalen, in gebroken Engels. Heerlijk geslapen, stik donker en wakker gemaakt door de vogelgeluiden. Vanochtend weer terug gefietst naar Tathon, waar we eerst een half uur omhoog geklommen  ( lopend) om een tempel te bekijken. In deze tempel bevinden zich heel veel boeddhabeelden uit heel Azië, indrukwekkend!!

Toen op weg naar Chiang Rai, niet met de fiets, maar met de boot over de Mae Kok rivier, dwars door de jungle! Een privéboot voor vier personen, inclusief de fietsen. Geweldig om nu vanaf het water de omgeving te bekijken. Af en toe een golfje water over ons heen bij een stroomversnelling, maar we hebben nog steeds fantastisch weer (25graden) dus een beetje water is dan heerlijk verfrissend. Na ongeveer drie uur varen in Chaing Rai aangekomen, dit is weer even omschakelen, want we zijn nu weer in een stadje.

Vanavond over de nightmarket gelopen. Daar kun je van alles eten, maar we hadden helaas al gegeten. Dus dat wordt morgenavond de plek waar we gaan eten. Ja, Ien, ik heb de insecten al zien liggen. Morgen toch maar eens wat proberen... Een sprinkhaan, of een tor.....