Een goed begin van 2018: Op reis!

2 januari 2018 - Wormerveer, Nederland

Beste familie en vrienden,

Het is alweer (exact)4 jaar geleden dat we een fietstocht in Thailand en Laos hebben gemaakt! Op dit blog zou je ver in de tijd terug kunnen gaan om dat nog eens te bekijken. Maar nog leuker: er komen nieuwe verhalen!

Op 4 januari vertrekken we (weer) naar Thailand om nu een fietstocht te maken, grotendeels lang de Mekong, door Thailand, Laos en Cambodja. De route is ontwikkeld door AWOL. Zie het bijgaande kaartje. De totale route is 1560km.

Maar eerst maar eens op 0 beginnen! Vanmiddag de fietsen naar Schiphol gebracht, ingepakt en in het depot opgeslagen. Daar hoeven we dan donderdag niet meer mee te sjouwen....Het begint alweer spannend....morgen vallen er 100 vluchten uit vanwege de storm....donderdag staking van openbaar vervoer(naar Schiphol). Maar we komen er wel!

Het eerstvolgende bericht zal waarschijnlijk pas 5 of 6 januari volgen.

1. Henk Ras:
    Hoi Nel en John,
    Uiteraard nog de beste wensen voor 2018, dat voor jullie meteen mooi begint. (Behoudens wind en stakingen) We zijn weer heel benieuwd naar jullie reis belevenissen en zullen het met belangstelling volgen. Heel veel fietsplezier en weinig lekke banden toegewenst! Goede reis!
  2. Ger en Aafke Bakker:
    Beste mensen,
    Zo kort wonen in Wormerveer en dan die geweldige metropool alweer ontvluchten...
    Jullie zullen begrijpen dat je zo nooit het ereburgerschap zult binnenhalen!
    Het ga jullie meer dan goed, een heel goede reis en met name prachtige fietstocht. We zijn heel benieuwd naar de belevenissen van jullie. We zullen het zien. Wij gaan ons trouwens binnenkort voorbereiden voor onze fietstocht: De Elfsteden van Friesland in het voorjaar.
    Datwastweer, vergeet de paspoorten niet en een warme groet van
    Ger en Aafke, oant sjen
  3. Jos:
    Hoi John en Nel

het eerste stuk tot aan Mukhadan is zo te zien exact de route die wij in 2013 gefietst hebben. Ik herinner me dat het even zoeken was om vanuit Udon Thani de goede weg te vinden, maar daarna was het allemaal heel duidelijk. Wel slechte wegen, neem extra spaken mee, bij ons waren er al gauw 2 gebroken. Verder naar het zuiden worden de wegen beter. Prima overnachtingsmogelijkheden, vooral die in Nong Khai was mooi (Mut Mee guesthouse). Goeie reis en veel plezier!
  4. Joop:
    Hallo John en Nel!
    Atie en ik wensen jullie een voorspoedige en bandenplak loze reis toe!
    Wij wachten de nieuwe belevenissen met spanning af!!
    En, de polder nieuwtjes kunnen jullie altijd , indien aanwezig, op Facebook volgen!
    Goede reis and have fun!!!
  5. Rolf:
    3 januari 2018
    Hoi John en Nel, mocht je problemen hebben met het OV dan kan ik jullie wel brengen. Hoor ik niks dan wens ik jullie een fantastische reis zonder pech, groet Rolf en AnneRieke
  6. Teun hogewoning:
    Teun en Henriette:
    Hoi Nel en John
    vanuit Geldrop de allerbeste wensen en een fantastische vakantie /reis heel veel liefs en groeten. Henriette en Teun xxxx
  7. Ineke Visser:
    3 januari 2018
    Ook van mij nog de allerbeste wensen! Weer een prachtig jaar vol mooie reizen. Geniet ervan. Goede reis! X
  8. Martin & Loes:
    4 januari 2018
    Goeijesmorreges John&Nel,
    Vanuit Heerjansdam willen wij jullie een hele mooie reis toewensen.
    Tip : Als er regen dreigt, trek dan bijtijds de regenkleding aan😅
    Een hele goede ✈️, en we hopen dat wij jullie ook vanuit
    Down Under kunnen volgen , groetjes Loes & Martin.🍀
  9. Nel en John van Loon:
    4 januari 2018
    Hoi Nel en John,
    heel veel succes met deze reis die weer als vanouds spannend begint.
    Ik heb van de zomer Kinnaur, Spiti, Rupshu gedaan. Weergaloos mooie landschappen wel zwaar door vnl. de gezwollen rivieren i.v.m. de grote sneeuwval afgelopen winter.
    Karel Drijver en ik waren de enigen die de eindstreep hebben gehaald. (en Dittie onze reisleidster).
    Geniet ervan en we zien elkaar wel weer als jullie terug zijn, toi toi.
    Groeten, Cor & Carla.
  10. Peter D Kruit:
    5 januari 2018
    Allereerst de een gelukkig, voorspoedig en bovenal gezond 2018 voor jullie en je naasten. Verder dank dat ik jullie ongetwijfeld mooie reis mag meemaken. Geniet er van en heel veel plezier, Groet Peter.
  11. André Verheggen:
    6 januari 2018
    Lieve vrienden,

Als het goed is hebben jullie de eerste kilometers erop zitten en binnenkort krijgen we de eerste reisverhalen te lezen.
    Wij wensen jullie een fijne reis en geniet ervan.

Groetjes uit Limburger.
  12. Frank:
    6 januari 2018
    Hoi Nel en John,
    Een goede en voorspoedige reis!
    De eerste kilometers zullen er nu alweer opzitten. Geniet van de reis en alles wat jullie zien en mogen meemaken.
    (hopelijk onderweg geen last van " 'n Dumoulinnetje" :-) :-) .
    Groeten uit Helmond!
  13. Betty en Ad:
    18 januari 2018
    Hi Nel en John.
    Alweer een poosje onderweg op jullie fantastische reis. Hoe begin je het nieuwe jaar het best he?
    natuurlijk lezen we jullie ervaringen en hoe je de dagen doorbrengen zal.
    Altijd weer spannend en leuk om te lezen. Geniet van jullie geweldige reis en we zijn weer razend nieuwsgierig naar jullie verhalen, foto's en film.
    Geniet van jullie reis en van alles wat op jullie pad komt en kom weer gezond terug in dit kikkerlandje.
    Groeten en liefs van ons