De cirkel is rond!

23 februari 2014 - Chiang Mai, Thailand

Op 22 februari zijn we dus een dag in Lamphun gebleven. Uit de reisgidsen bleek dat iedereen gelijk doorgaat naar Chiang Mai, maar dat Lamphun een bezoek zeker waard is. Dus zo gezegd, zo gedaan....
Een toeristenbureau was niet aanwezig, dus met behulp van info van internet en een plattegrondje zelf maar een looproute gemaakt.
Lamphun is een heel oud stadje, met resten van een stadsmuur en gracht. Verder natuurlijk de nodige wats(tempels). Wel weer indrukwekkend.
En.....we zijn daarna allebei naar de kapper geweest. Haartjes werden wel erg lang! Ook weer een ervaring....
Het is nu ook wel zo dat je tussen ca 14.00 en 17.00 het beste binnen ( bij de airco) kan blijven, want het is echt snoeiheet 's middags. Na vijven wordt het juist erg aangenaam buiten.

En ja dan vandaag....23 februari: het laatste stukje fietsen naar het eindpunt Chiang Mai! Slechts 33km.
Lekker op ons gemakkie vanochtend gereden. Mooie route langs de rivier Nam Ping. Na ca 25 km reden we langzaamaan de stad binnen en werd het verkeer drukker. We zijn nu weer in het hotel waar we gestart zijn.
Toevallig vielen we ook nog een beetje met de neus in de boter, want op zondag is er een avondmarkt in de oude stad. Daar konden we vanavond dus gelijk naar toe.
Nu nog 2 dagen hier. Woensdag naar huis. Kunnen ons er nog niets bij voorstellen!

Enkele cijfertjes:
De ' officiële' route was 2343 km
Met uitstapjes, zijweggetjes, e.d. Hebben we ruim 2500km gefietst.
6x lekke band (7 plakkers). Allemaal......Nel
1x ketting eraf (John)
Verder helemaal geen panne....

1. Ineke Visser:
    23 februari 2014
    En weer veilig terug na een fantastische reis. Flink wat kilometers in de benen en heel veel mooie ervaringen rijker! Zal jullie verhalen missen! Goede reis terug en tot snel weer. X
  2. Peter Sterrenburg sr.:
    23 februari 2014
    Geweldig genoten van jullie reis. Een behouden thuiskomst.
  3. Marijke:
    24 februari 2014
    De Noedel is op, goede vlucht, tot vrijdag,
    Groetjes, M
  4. Koos en Anneke Warmerhoven:
    24 februari 2014
    Ongetwijfeld een mooie reis! Wij kennen Chiang Mai en een stuk van Noord Thailand wel en de avondmarkt ook!
  5. W&T:
    24 februari 2014
    Bijzonder mooi "rondje", bike-BIKKELS! Ook bijzonder voor ons zo met jullie mee te reizen... voor herhaling vatbaar!!
    Goede reis en welkom thuis...zien jullie graag! XX
  6. Phyllis and Greg Rawlings:
    24 februari 2014
    Congratulations Nel and John! What a great adventure you have been on. We have enjoyed following along with the stories and pictures. Thanks for sharing with us. You have accomplished a lot and must feel quite satisfied. Now some time for rest!!
  7. Yvonne en Chris:
    24 februari 2014
    Dat zijn mooie statistieken van een onvergetelijke reis! We hopen jullie snel weer veilig en wel in Zaandijk te mogen begroeten! Tot snel :-)
  8. Greetvdkrieke:
    25 februari 2014
    Welkom thuis en geniet van het onverwachte vroeg voorjaar in Zaandijk en omstreken. Gelukkig alleen panne aan het materiaal! Ben trots op je hoor nichie! Lieve groet Greet en natuurlijk ook van Marten
  9. André Verheggen:
    25 februari 2014
    Geweldig wat jullie hebben gepresteerd. We hebben genoten van de mooie verhalen en foto's. Dus morgen weer terug naar Nederland.
    We kijken nu al uit naar jullie "live" verslag van deze fantastische reis.
    Hopen jullie weer snel te zien.
  10. Frank:
    Lieve mensen,
    Wat een reis, wat een belevenis!!!
    Wat moeten jullie weer genoten hebben.
    Hoop dat we snel de Zaanse Schans eens mogen bekijken.
    Rust eerst goed uit.
    Groeten uit Helmond
  11. Marijke:
    Welkom thuis!!
  12. Arne:
    26 februari 2014
    Hi John & Nel,

Ik had de link van de blog pas vorige week van Hiddo gehad maar hierdoor kon ik ze achter elkaar lezen.

Mooie verhalen en beelden, vond het erg leuk om te lezen!

Groet,
    Arne
  13. Hiddo & Laura:
    26 februari 2014
    Goede reis terug, tot morgen!! :)
  14. Hannie:
    27 februari 2014
    welkom terug in ons "koude" Holland. Vlak, soms nat, windje, maar toch ook heel mooi. Succes met acclimatiseren. Wat een leuke verhalen hebben we kunnen lezen van jullie mooie ervaringen. Bedankt!
  15. Ton Flach:
    3 maart 2014
    Je schreef op de blog dat je er niets bij voor kon stellen om weer in Holland te zijn.
    Went het alweer?
    Heb jullie met plezier gevolgd.
    Groetjes,
    Ton