Ho Chi Minh City verkennen

3 december 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Dinsdag 3 december

Vanochtend eerst de fietsen weer in elkaar gezet. Altijd spannend of ze heel uit de doos komen. De schade aan de fietsdozen viel dit keer gelukkig mee, er was dus ook geen schade aan de fietsen.  We waren vergeten wat lucht uit de banden te laten lopen toen we de fietsen inpakten, dus was het bij het openen van de dozen nog even een spannend of ze niet uit elkaar geknald waren.

Daarna eerst aan de koffie. Vietnam heeft eigen koffieplantages.

De eerste koffie vanochtend was een ijskoffie, niet er bij gezegd dat we hete koffie wilden, dan krijg je hier schijnbaar automatisch ijskoffie. Nu heb je ijskoffie en ijskoffie.... Dit was hele sterke koude koffie met heel veel ijsklontjes....

Bij de eerste slok weet je echt niet wat je overkomt, pure sterke koffie, zonder suiker of melk, maar dan met ijs. Nadat het ijs gaat smelten wordt het milder....

Later zijn we nog voor een ‘hot’ koffie gegaan, maar dat was genoeg koffie voor de hele dag, we liepen alle vier te stuiteren....

Verder vandaag een kleine stadswandeling gemaakt en wat bezienswaardigheden uit de Franse koloniale tijd bekeken, zoals een kathedraal en een postkantoor.

Oversteken is hier echt een sport, tussen duizenden brommertjes door probeer je heel aan de overkant te komen. En dan moeten we morgen deze stad uit fietsen...dat wordt volgens mij een survivaltocht.

Vanmiddag belandden we in een park, waar ze foot-badminton aan het doen waren. Daar blijf je wel soepel van, zeg. Nadat we even hadden staan kijken kwam er een Vietnamees op ons af die ons het één en ander vertelde over foot- badminton. Er waren zes verschillende bewegingen, waaronder de chickenwing. Dick en John hebben privéles gehad. We konden er daarna niet aan ontkomen om ook een shuttle te kopen, die hiervoor wordt gebruikt.

Dus wanneer we terug zijn, kunnen jullie ook komen oefenen.

1. Peter Beij:
    3 december 2019
    Good mooooooooorning Vietnam. Heel aangekomen gelukkig. Fijne vakantie, veel plezier en tot volgend jaar. Groet Peter.
  2. Ineke Visser:
    3 december 2019
    Mooi! Ik herken het nog🤣🤣 waar logeren jullie in Saigon? Veel plezier en fiets voorzichtig!
  3. Magda en Jelle Hoogeboom:
    3 december 2019
    Nel en John een hele mooie fiets vakantie gewenst, geniet maar lekker en wij weer van jullie mooie verhalen en foto's en video's. Groetjes uit Zaandam.
  4. Henk Ras:
    3 december 2019
    Fijn dat we weer mogen meekijken met jullie avonturen! We zijn benieuwd!
  5. Carolien:
    Veel plezier met jullie fietsreis door Vietnam! 🚲🚲🚲🚲
    Leuk dat we weer mogen mee genieten 👍🏼
    Geniet van het land en de bevolking. 🇻🇳😃
  6. Martin & Loes:
    3 december 2019
    Nel & John ,maak er weer een mooie Fietstrip van, Dan beleven wij hem met jullie mee 🤓
  7. Ger en Aafke:
    4 december 2019
    Lieve Gladoren,
    De hele maand december weer op de hoogte blijven van de verhalen en mooie foto's van jullie. We kijken ernaar uit, het eerste verhaaltje over koffie is al veelbelovend.
    Het wordt weer een feestje in deze feestmaand.
    Geniet van de trip, elkaar en...….. voorzichtig en fatsoenlijk daar in het Verre Oosten.
    Warme groet uit het Verre Westen.
  8. Dick en Liesbeth:
    4 december 2019
    Fijne vakantie en geniet van het land en van elkaar
    we gaan jullie verhalen volgen erg leuk

Groetjes,
    Dick en Liesbeth
  9. Angelique Titulaer:
    8 december 2019
    Wat leuk Nel en John dat jullie weer aan het reizen/ fietsen zijn! Ga jullie weer volgen. Altijd leuk! Groeten, Angelique