Vietnamese Mc Donald....

2 februari 2014 - Nong Khai, Thailand

Gisteren een dagje Nong Khai. Eerst een kleine stadswandeling, waarbij we langs een oude gouveneurswoning kwamen, geheel in Franse stijl, omgeven door een prachtige  tuin. Tuin werd nog wel bijgehouden, huis niet meer (we konden overal rondlopen, er stonden zelfs nog wat meubels in). Zou je toch een prachtig B&B van kunnen maken! 's Middags bij de Tourist Info langs gegaan voor wat meer info van deze streek. Nou de T.I vinden was een hele prestatie, ver buiten het dorp, in één of ander administratiegebouw. Daarna hebben we nog een stuk gefietst, waarbij we weer op een markt belandden. Volop geroosterde insecten, kippenpoten, peking eend enz. Te koop. We hadden net onze lunch gehad:-), anders.... Verder weer de nodige Wats gezien, die je kunt categoriseren tussen foei lelijk en prachtig....(bij alle Wats stonden stembussen, die dag waren er verkiezingen). Voor onze avondhap gingen we richting bouevard. We hadden gezien dat het terras van de Vietnamees goed bezet was, dus dachten we een keer vreemd te gaan. We zaten net, hadden ons biertje al besteld, toen we de kaart kregen. We keken eens goed naar de kaart... En goed om ons heen.....twee zielen, één gedachte. Dit leek Mc Donalds wel, maar dan op z'n Vietnamees. Ons biertje opgedronken en toen op naar een Thairestaurant. Maar goed dat we ons biertje ophadden, want daar konden we geen bier bestellen. Het meisje overhandigde ons een briefje, dat i.v.m. de verkiezingen geen alcohol geschonken werd. Waren we daarvoor zeker ook op Vietnamees grondgebied geweest......

1. Betty en Ad:
    8 februari 2014
    Hi U2,
    Ja, even een kleine leespauze ingelast. zijn nogal druk en reizen momenteel vaak naar Brabant.
    We vroegen ons al af of jullie iets merken van de politieke perikelen daar, maar dat valt reuze mee. Vietnamezen noemen biertje Bia Hoi. Ze kennen dat vast niet in Thailand dus toch ander grondgebied, ha ha. Genieten van alle kleuren, mooi foto's hoor. jullie reisverslag altijd leuk.