Tijd voor een opknapbeurt.....

5 februari 2014 - Sangkhom, Thailand

Een kleine afstand, slechts 43km...
Na een ontbijtje in de ochtendzon toch maar vroeg op pad, want dan is het nog niet zo warm. Een mooie etappe vandaag, want bijna de hele dag volgen we de Mekong over een vrij rustige weg. Onderweg de Wat Hin Mak Peng bezocht. Het is een heel complex met meerdere tempels waar pelgrims, monniken en nonnen komen mediteren. De tuin was fantastisch mooi ( en groot) dus die hebben we fietsend bekeken.  Rond het middaguur waren we bij het guesthouse beland, ook weer een heel leuk onderkomen. Een eigen huisje met een  hangmat voor de deur, een prachtige tuin, en ja Lucas, ook een restaurant erbij waar we weer heerlijk hebben gegeten. Na de lunch moesten we die ertoch maar even af fietsen en zijn we naar watervallen gefietst, waar je ook zou kunnen badderen... Nou, jullie snappen het natuurlijk wel, want met de hitte van de afgelopen weken blijft er van de waterval niet veel meer over dan een zielig stroompje, en die poel stelde ook niet veel voor, dus maar weer terug gefietst. (30 km heen en terug). Hierna ging John  voor een nieuwe "look"  ( de baard er af), nou dat was zo gefixed. Wel anders dan in Nepal, daar scheren ze nat, hier droog en krijg je een hoofdmassage, hier dus niets.. Intussen had  ik mij bij de buurvrouw van de kapper voor een Thai massage aangemeld, moest ik toch ook eens ervaren..... Jammer dat de dame bijna geen woord  Engels sprak, maar met handen en voeten kwamen we er wel uit. Heel wat knopen  in benen, nek en schouder, was af en toe wel gevoelig, maar ik  voel mij  nu weer herboren!! Dus morgen weer kilometers vreten!

1. Magda en Jelle Hoogeboom:
    5 februari 2014
    Hallo Nel en John, wat een schitterende vakantiereis maken jullie.
    Het is maar goed dat je deze reis zo beschrijft dan kun je hem ook weer leuk terughalen in je geheugen als je er over verteld.
    John heeft wel een mager bekkie gekregen (baard er af ).
    Is gelukkig weer opgeknapt Nel het is niks als je ziek bent vooral daar.Jullie zitten dus weer in Thailand, is je zus en zwager al weer terug naar Nederland of komen jullie hun nog tegen ?????? Wat een kilometervreters zijn jullie nu ongeveer ruim 1300 km te gek. Doen jullie fietsen het nog goed en hebben jullie veel bekijks met jullie reis ik hoor het nog wel. Wendy`s dochtertje heet Jaylinn Jill ruim zes pond en 49 cm lang. 27 Januari om 10.58 geboren.We zijn nog niet geweest, als we gaan feliciteer in haar wel van jullie. Hier gaat alles z`n gangetje ik ben er wel uit dat ik dit jaar nog stop met werken ja, ja het komt er van, ik vind het genoeg geweest. Jullie reis verhaal print ik uit en de CSA leest mee. Vincent en Lenie zijn vanmorgen naar Tuttlingen gegaan. Nou vakantiegangers tot horens maar weer. Groetjes en veel liefs Jelle en Magda XX
  2. W&T:
    6 februari 2014
    Lekker luchtig zo'n bloot hoofd...schilt wel 'n paar graden!
    Een massage mét "kleedje"aan ...heel apart maar vast heerlijk!
    Dag lieve mensen XX
  3. Monique Kuipers:
    6 februari 2014
    Hoi lieve Nel en John
    Wat een geweldige verhalen , Ik geniet er
    Elke keer weer van , wat een fantastisch
    avontuur....dikke kus Mo
  4. Yvonne en Chris:
    8 februari 2014
    Wat is dat nu John, baard eraf?? Ik was er net aan gewend... of laat je em toch weer staan vanaf nu?
    Op nummer E is alles nog steeds oké :-)
    Fijne reis verder, groetjes,
    Chris en Yvonne