Enge ziektes...

26 december 2013

Druk met de voorbereidingen...bij de GGD geweest voor de nodige vaccinaties en nuttige informatie! Na zo'n twaalf trekkings in de Himalaya, gaan we nu iets totaal anders doen! Plotseling stond ik (Nel) weer met beide benen op de grond! Want ik heb altijd geroepen dat ik wandelen in de Himalaya zo geweldig vond! Wat zo'n trektocht zo bijzonder maakt is de afwisseling. Je loopt door rijstvelden, oerbossen, langs rivieren (of steekt wilde rivieren over....) loopt door prachtige valleien, en altijd is er de uitdaging van een pas die moet worden genomen... Meestal ligt daar dan ook sneeuw. Kamperen in een tentje waarbij  de temperatuur soms aardig onder nul daalt. Groot voordeel: er zijn geen gekke beesten!! En nu dan Thailand en Laos, we worden gewaarschuwd voor muggen (malaria en knokkelkoorts), pas op voor de honden, laat ze je niet likken, krabben of wat dan ook...kans op hondsdolheid..Daar had je geen last van in de bergen... De fles met Deet staat klaar, lange broeken en sokken voor 's avonds en de malariatabletten zijn besteld...

1. Judith Lambregtse:
    27 december 2013
    Het valt best mee in Thailand, in Laos weet ik niet hoe de situatie is, veel succes en plezier!
  2. Rob van Loon:
    27 december 2013
    Veel plezier en geniet van jullie reis, Wienke en Rob.
  3. Henk Ras:
    27 december 2013
    Heel veel plezier met dit nieuwe avontuur. We gaan het met belangstelling volgen!
  4. Francis:
    27 december 2013
    Heel veel fietsplezier! Laos was 13 jaar geleden een geweldig fietsland! Er ligt zelfs asfalt op de meeste wegen??!!! Ik ga jullie graag volgen!
  5. Marijke:
    27 december 2013
    Veel plezier in de prachtige landen die jullie gaan bezoeken, het valt vast mee met die enge beesten, maar voorzichtigheid is in dat soort landen altijd geboden. Wij sloegen geen dag over met DEET smeren in Indonesie en Maleisie. Thailand en Laos kennen we (nog) niet, benieuwd naar jullie verhalen!!
  6. W&T:
    27 december 2013
    Geweldig Nel en John...op deze manier reizen wij graag met jullie mee! Veel plezier, succes en John.., als groot hondenliefhebber,..
    ..je mag er alleen maar naar kijken, maar aankomen niet!
  7. Betty en Ad:
    Hoi John en Nel,
    Er zijn wat onregelmatigheden gemeld uit Thailand maar ik weet Nel, dat je hard kunt fietsen.
    Veel plezier en we volgen jullie met belangstelling.

Groetjes en kom gezond weer thuis.
  8. André Verheggen:
    29 december 2013
    Heel veel plezier op deze tocht, We gaan jullie volgen. Doe voorzichtig en kom gezond weer terug.
  9. Judith Lambregtse:
    29 december 2013
    Carpe diem!
    Ik hoop dat jullie aan mij denken, wanneer jullie van een heerlijke Tom yum genieten, giede reis!