Historie van een oude stad

15 februari 2014 - Si Satchanalai, Thailand

Dus naar het Si Satchanalai Historical Park. We hebben dit op de fiets doorkruist. Tijdens het koninkrijk van Siam was Sukhothai geannexeerd, met Ayutthaya als hoofdstad. Langs de rivier de Yom is de koningsstad Si Satchanalai ontstaan, mede dooor de vruchtbare gronden langs de rivier.
Hier resteren de ruïnes van Boeddhistische tempelcomplexen. Deze religieuze heiligdommen worden beschouwd als een prachtige uiting van architectuur en beeldhouwwerk.
Aan de hand van een informatiebrochure en een plattegrond hebben we veel van deze tempelruïnes bezocht en bekeken. Erg indrukwekkend. Het ligt in een prachtig parklandschap met heel veel mooie, oude bomen.
Dus was ook nog heerlijk om doorheen te fietsen.
De indrukken die we hebben opgedaan zijn moeilijk in woorden over te brengen, dus de beelden ( foto's en video) moeten het maar tonen. Het heeft zeker de sfeer van oude Maya steden, Angkhor Wat, etc.( tenminste ....dat kunnen we ons voorstellen)