De eerste dag in Udan thani, Thailand

6 januari 2018 - Udon Thani, Thailand

Allereerst: iedereen bedankt voor de reacties op onze aankondiging van onze reis. We gaan proberen onze belevenissen en indrukken met jullie te delen.

We zitten hier nu dus in een heerlijke temperatuur om 21.15 aan het zwembad met livemuziek en een drankje!! Genieten!!

Gisteravond in het hotel aangekomen nadat we zo’n beetje 30 uur onderweg zijn geweest. Dus we waren redelijk brak. Maar.... in Bangkok kregen we een ticket waarmee we onze wachturen door konden brengen in de Royal Silk lounge! Inclusief lekkere hapjes en sapjes. Dat kreeg een vervolg in het vliegtuig, Business class, waar we nog eens in de watten werden gelegd. Dus dat maakte het laatste stukje wat minder zwaar. Je fietsen meenemen is wel een ‘ding’. In Bangkok moesten we van de begane grond naar niveau 4 met de ingepakte fietsen om ze daar weer in te checken. Passen en meten om tussen de reizigers door met je grote pakken je weg weten te vinden. Maar alles is heel aangekomen, dus we kunnen fietsen!!

We vielen dus bijna letterlijk om van de slaap gisteravond, maar ik kon toch nog de puf opbrengen om even wat wijze woorden tot mij te nemen.  In Nederland vind je in veel hotelkamers een bijbel op je nachtkastje. Hier ligt dus een boek over de vorig jaar overleden King Bhumibol, met een selectie van zijn goede daden, zijn wijze woorden etc.

Vanochtend de fietsen in elkaar gezet, en een proefritje gemaakt. Ze rijden weer als vanouds. Een klein tochtje gemaakt naar een park en een prachtige tempel bezocht, waar de monniken aan het reciteren waren. Dat zijn van die mooie verstillende momenten, gewoon erbij gaan zitten, ogen  dicht en luisteren.

De smaakpapillen zijn vandaag ook weer volop aan bod gekomen.

Vanmiddag in een foodmarket geluncht. Wat een smaaksensatie weer!!

Morgen de eerste echte etappe, ongeveer 75 kilometer naar Nong Khai.

1. Peter Beij:
    6 januari 2018
    Een goed begin is het halve werk.
    Veel plezier daar.

Groet, Peter
  2. Joop:
    6 januari 2018
    Hier 5,5 graden en morgen, zondag, vorst!!!!
    Geniet er van !
  3. Rolf:
    6 januari 2018
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat jullie op weg kunnen. Wandeltocht geslaagd. Details later. Groet R+AR
  4. Sonja van `t Ent:
    6 januari 2018
    wat goed dat jullie veilig zijn aangekomen, geniet maar lekker, dikke kus van mij XXX
  5. Magda en Jelle Hoogeboom:
    6 januari 2018
    Goed aangekomen samen met de fietsen, jullie vakantie kan beginnen genieten van alles. Gr. van ons.
  6. W&T:
    6 januari 2018
    Fijn dat jullie er zijn! Goede start en veel plezier! XX
  7. Marijke van Essen:
    6 januari 2018
    Fijn jullie verhaal te lezen, morgen het echte werk. Hoewel zo'n reis van 30 uur met al het gedoe om de fietsen met je mee te vervoeren ook wel ' en soort van' werken is. Goede rit morgen!
  8. Marjan:
    7 januari 2018
    Gelukkig dat alles en iedereen goed is aan gekomen.
    Doe voorzichtig en veel plezier.
    dikke kus Marjan en pootje van indy
  9. Henk Ras:
    7 januari 2018
    Fijn dat de lange reis goed verlopen is en de fietsen (net zo als jullie) in top conditie. Benieuwd naar het vervolg! Veel plezier!
  10. Marja Sinkeldam:
    14 januari 2018
    Hi John en Nel, een beetje later ingelogd. Ik ga nu lekker genieten van jullie mooie reis.
    Heel veel plezier en geniet!
    groeten Marja
  11. Rolf:
    15 januari 2018
    Jaloers!! Hier koud en regen. Heb de griep en ga morgen NIET naar de polder. Lees je ook je gewone mail? Ik heb een paar vragen voor de voorzitter. Maar wat een mooie tocht door prachtige landen. Het verhaal van de bommen is schokkend. Groet Rolf