Op weg naar onze 3e fietstocht in Azië: Vietnam

2 december 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Gisterochtend rond 11.00 uur naar Schiphol. Hiddo en Joanna konden het opbrengen om ons weg te brengen.... ze hadden de avond ervoor een wijnproeverij gehad. Niet verwonderlijk dus, dat ze nog wat duf waren...

Op Schiphol eerst de fietsen bij het depot opgehaald. Die hadden we de dag ervoor al naar Schiphol gebracht en ter plekke ingepakt. Het is even slalommen met je fiets op een bagagekarretje tussen alle wachtende passagiers door.

Ook even spannend of we geen overgewicht hadden....maar het inchecken was zo gebeurd.

Na 6,5 uur vliegen een tussenstop in Doha, en vandaar nog ruim 7 uur naar Ho Chi Minh City ( de officiële naam) ofwel Saigon, zoals wij dat nog op school hebben geleerd.

Ook in Vietnam liep alles gesmeerd en we waren rond 15.30 in het hotel.

Saigon is een herkenbare Aziatische stad met veel verkeer, heel veel brommertjes, en je moet goed opletten want je wordt zo van de sokken gereden.

Vanavond is de straat van het hotel veranderd in een marktstraat met heel veel marktkraampjes, maar ook kleine eettentjes. Iedereen heeft wel wat in de aanbieding. Slanke jonge dames bieden een massage aan...

Ria en Dick zijn vanavond gearriveerd uit Nieuw Zeeland.

1. Joop:
    Hallo john en Nel!
    Goed te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Hopelijk weer mooie reisverhalen!
    Wij vandaag in een prachtig uitgelichte polder ah werk geweest. Alles staat uiteraard op FB!
    Goede reis, mooi weer, en tot de volgende keer!
    Hartelijke groet
    Atie en Joop
  2. Tjibbe en Margriet:
    Hoi John en Nel,

We gaan met veel interesse jullie fietstocht volgen.
    Er komen ongetwijfeld weer hele mooie avonturen voorbij.
    Leuk dat we daarin mogen "meereizen"
  3. Loes:
    3 december 2019
    wat fijn om te lezen dat het allemaal zo goed is gegaan en dat jullie nou ook je familie hebt ontmoet. Wat zijn jullie ineens heel ver weg hé, het uitzicht zal heel anders zijn als in Wormerveer. Jullie raden het al, dit zijn Nico en Loes, die jullie een prachtige fietsvakantie wensen. Hier alles goed. Geniet ervan. Lieve groet van ons voor jullie 4.
  4. Marja Sinkeldam:
    Hoi John en Nel,
    Leuk om mee te genieten van jullie reis. Heel veel plezier daar in het verre.
    Groeten Frank en Marja
  5. Nico:
    4 december 2019
    leuk te lezen dat jullie goed aangekomen zijn, wij gaan vandaag naar Grootebroek onze vriend is jarig en een bezoek aan Loes haar zus, jullie beiden nog heel veel fijne dagen samen met de fam.