Stuivertje wisselen met Duitsers

28 juli 2016 - Padise, Estland

Een zonnige wake-up! Dat ziet er weer goed uit voor vandaag. We gaan nu toch wel echt richting Tallinn. Maar dan wel met een grote boog. We blijven vooral langs de kust rijden. Dan is het nog ca. 170km.
Wat opvalt is, dat er niet veel opvalt. Het is een erg stille streek, met af en toe een dorpje. Maar daar is weinig reuring, laat staan een koffietentje. Dat is na de gezellige bedrijvigheid van Haapsalu wel weer even wennen. Maar we kunnen altijd onderweg zelf koffie maken, want anders kunnen de benen niet draaien.....
Het was ook onduidelijk waar we de komende nacht kunnen overnachten. Er zijn erg weinig voorzieningen/ campings. Het reisdoel was in eerste instantie het dorp Nova.
Maar daar stonden we dus al om 12.30 uur!
We zijn een beetje aan het stuivertje wisselen met een fietsend duits stel. We hebben hen de afgelopen dagen al meerdere keren ontmoet en gesproken. Ook zij zijn onderweg naar Tallinn.
Het is altijd leuk om andere fietsers te spreken, vooral diegenen die je tegemoet komen, want dan kan je wat informatie uitwissellen. Bijv. over overnachten, winkels, conditie van de weg, etc.
Dus toch maar besloten om door te rijden naar Padise, een iets groter dorp, en daar wat te zoeken. We hebben in Nova nog in de schaduw ons broodje gegeten, maar toen we weer op de fiets zaten begon het al gauw te betrekken.
Na wat gespetter werd het serieus.....regenjack aan. En het was nog wel een stukkie.
Tot onze grote verrassing is er een regionaal Tourist Information in Padise. Die verwees ons naar een soort boerderijcamping ( er liep tenminste een koppel ganzen) een paar kilometer verderop.
Er was verder geen kip(!). Het regende nog steeds, dus de tent voor het eerst in de regen opgezet. Toen alles stond werd het droog.....