Onze naam in een atlas...

27 juli 2016 - Haapsalu, Estland

Het leuke van reizen is niet alleen iedere keer weer op een andere plaats aan komen, maar ook het ontmoeten van mensen. Gisteren op de kampeerplaats kwamen we weer een stel uit Duitsland tegen die we al even gesproken hadden bij de grensovergang naar Estland. En gisteravond raakten we aan de praat met een stel uit Ierland, die al op veel plekken in de wereld hebben gefietst, leuk om hun verhalen te horen. En vandaag, nadat we gepicknickt hadden, reed een boertje ons voorbij. Hij gebaarde dat we mee moesten. Dus dat doe je dan maar. Een gesprek voeren met handen en voeten is ook reuze leuk. Uiteraard vertel je dat je uit Holland komt. Oh Holland, Amsterdam!! Hij ging weg om een oude atlas te halen ( Duitsland bestond nog uit Oost en West) en daar moesten we bij Amsterdam onze naam in de atlas zetten. Toen riep hij Portugal...Lissabon, wat bleek, hij had schijnbaar eerder mensen over de vloer gehad en die hadden ook hun naam in de atlas gezet. Bij het vertrek kreeg ik nog een dikke pakkerd van hem... En net aangekomen op de camping in Haapsalu een jongen uit Finland gesproken, die is  aan zijn eerste fietstrektocht begonnen en vindt het allemaal nog erg spannend. Vandaag was een mooie tocht met een bakkie koffie in een oud landhuis. Deze huizen behoorden vroeger bijna allemaal aan de Duitse adel. Het stadje waar we nu zijn, Haapsalu, ligt aan de kust. Het was vroeger een kuuroord voor de tsaren en de rijke Russen. We zitten op een minicamping, midden in het centrum ( tip van de Ieren, hadden we zelf waarschijnlijk niet zo snel gevonden).

1. Marijke van Essen:
    27 juli 2016
    Elk verhaal is weer even leuk, interessant of grappig. Ik lees steeds 'Hupsala', dus veel plezier weer na jullie vertrek uit Hupsala (haha).
  2. Gerda:
    28 juli 2016
    Hoi zus en zwager weer even heerlijk zitten genieten van de reisverhalen.
    mooie foto's en leuke avonturen.
  3. André Verheggen:
    29 juli 2016
    Hallo Nel en John,

Eindelijk even tijd om bij te lezen. Wat een verhalen en mooie foto's.
    We hebben de 5 kleinkinderen te logeren gehad, druk maar heel leuk.Genieten jullie van de vakantie.
    Lieve groetjes van Tonnie en André
  4. Joop:
    29 juli 2016
    Nog even en dan Tallin
    Daar een paar dagen rondkijken en dan verder?
    Wij lezen met plezier jullie belevenissen en kijken uit naar de volgende aflevering.
    Hier alles ok en in de polder ook. Het circus draait normaal door!