Koud.....

10 januari 2018 - Pak Khat District, Thailand

De derde fietsdag, niet ver, ongeveer 50 km.

Ons onderkomen afgelopen nacht was prima, maar het bed.... dat was echt spartaans!!  Het leek bijna wel een spijkerbed....

Vandaag bewolkt en Hollandse temperaturen...   ongeveer 19 graden. Dat is wel even wennen.. de windstopper toch niet voor niets meegenomen.

Bij de eerste stop proberen we aan hete zwarte koffie te komen. Meestal nemen we ijskoffie in een blikje, een alternatief voor gewone koffie, omdat het niet vaak lukt om  ‘s ochtends een kop koffie te scoren. We hebben zelfs gisteren de Thaise vertaling in ‘notities’ op onze telefoon gezet. Gewoon om te kijken hoe het dan zou gaan....maar helaas, ook dan lukt het niet.

Een groot deel van de route gaat door landelijk gebied met rubberplantages, velden met tomaten, peper, rijst en tabak. Veel mensen aan het werk, en zodra ze je zien klinkt het Sawadee-ka of Sawadee-kap. Wanneer we metershoge bamboe passeren horen we plotseling het geluid van apen. Een hele groep (een kleine soort)  was lekker aan het ravotten in de bamboe.

Ook passeren we regelmatig kleine dorpjes en ook daar reageert de bevolking enthousiast wanneer ze ons zien en klinken ook hier van alle kanten begroetingen.

Tijdens de middagpauze stoppen we weer voor een noodlesoepje, gelukkig dit keer zonder gestold bloed. Onderweg zijn we al een paar keer een  jonge man gepasseerd met een soort SRV wagentje met vlees (ongekoeld), groenten, kruiden  etc. Nu we aan de soep zitten, komt hij er even bij en krijgen we een zakje gebakken banaan van hem. Hij is echt een een beetje komiek, en weet de dametjes wel te vermaken.

Redelijk vroeg in de middag zijn we bij ons hotelletje aangekomen, kamer met balkon, met zicht op de Mekong en op Laos. Het eiland dat voor ons in de Mekong ligt, hoort bij Laos.

Morgen een iets langere etappe en wordt het ook weer 2 graden warmer!!!

1. Magda en Jelle Hoogeboom:
    11 januari 2018
    Hoi vakanie gangers, het ziet er net zo grijs uit als bij ons (depri weer hier). Jullie genieten weer met volle tuigen en weer mooie foto's, we genieten mee!! Groetjes.
  2. Ineke Visser:
    11 januari 2018
    Prachtige foto’s weer! Jammer dat het weer wat tegenvalt! Maar gelukkig niet zo koud als hier😜 Nog geen lekke band gehad, Nel?😝 Groetjes van alle sportdiva’s😘
  3. Peter:
    12 januari 2018
    Mooie verhalen! Wat is de vertaling van Sawadee-ka of Sawadee-kap? P = verschil ochtend & avond? ;-) Have fun!
  4. Nel en John van Loon:
    12 januari 2018
    Nee, dat is mannetje/vrouwtje! Vrouwen zeggen Ka, de heren zeggen Kap.
  5. André Verheggen:
    12 januari 2018
    Mooie foto,s. Weer kon wat beter zo te lezen, maar jullie genieten.
    Een hele belevenis.
    We genieten van jullie verhalen.
    Vele plezier.